Miro Charkot
Studiował grafikę projektową i malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Dyplom obronił w pracowni plakatu reklamowego prof. Bogusława Balickiego. Już jako student został laureatem wielu konkursów, na trzecim roku objął asystenturę w pracowni podstaw projektowania graficznego i pracowni projektowania opakowań, był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki.
Doświadczenie zawodowe:
Karierę w reklamie zaczął jako designer w agencji Testardo. Jako art director i senior art director pracował w Testardo Bates, Testardo Redcell i poznańskiej agencji Just.
Przez dwa i pół roku był dyrektorem kreatywnym w agencji Ambasada Brand Communication, a obecnie jest Creative Group Head BTL&Design w agencji Grey Poland.
Nagrody:
Jest zdobywcą wielu nagród na polskich i zagranicznych festiwalach reklamowych (Złote Orły, KTR, Innovation AD, EuroBest, Golden Drum, Cannes Lions – shortlist) oraz jurorem w konkursie Klubu Twórców Reklamy w kategorii ilustracja.
Poza pracą
Tworzy ilustracje do gier, prasy i książek dla dzieci, jest miłośnikiem designu starych samochodów i entuzjastą gry w koszykówkę.
Prowadzi kurs copywriting / art direction