Mariusz Pitura
Studiował Dziennikarstwo, Prawo, Realizację Filmów Dokumentalnych, Scenariopisarstwo i Filmoznawstwo.
Doświadczenie zawodowe:
Karierę w reklamie zaczął jako copywriter w Scholz & Friends, w kolejnych agencjach (McCann Erickson, TBWA, DDB, JWT) awansował aż do stanowiska Dyrektora Kreatywnego włącznie. Od 2015 zarządza działem kreacji w niezależnej agencji WALK. Jego agencja już dwukrotnie znalazła się w TOP 3 najbardziej kreatywnych (KTR 2016 i 2017) oraz w TOP 2 najbardziej innowacyjnych agencji w Polsce (Innovation Awards 2017).
Pitura jest absolwentem Cannes & Berlin School of Creative Leadership.
Nagrody:
Zdobywca ponad 40 nagród na polskich i zagranicznych festiwalach reklamowych (Epica, Clio, Cannes Lions, Golden Drum, Effie, White Square, AdStars Korea, KTR, Innovation Award, Kreatura, etc.). Wielokrotnie wybierany był jako członek Jury na prestiżowych festiwalach reklamowych (Eurobest, Golden Drum, New York Festivals, AdStars, KTR, Kreatura, etc.). Byłym także członkiem JWT Global Creative Council.
Poza pracą:
Pitura jest scenarzystą filmów animowanych i nagradzanych komiksów (m.in. na International Festival of Comics and Games, Łodź), stypendystą Studia Munka przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich, prelegentem na TEDxWarsaw, a gościnnie wykładowcą Szkoły Mistrzów Reklamy na kursie copywriting / art direction w Warszawie.