Katarzyna Dragović
Z wykształcenia filolog angielski i kulturoznawca.
Związana z reklamą od 1993 roku (DMB&B, J.Walter Thompson, McCann-Erickson, EURO RSCG) na stanowiskach od copywritera do dyrektora kreatywnego.
Doświadczenie zawodowe:
Pracowała dla największych polskich banków, operatorów mobilnych, funduszy emerytalnych i firm międzynarodowych, jak: PKO BP, ING Nationale Nederlanden, Canal+ Cyfra+, Nescafe, Plus GSM, PZU, Danone, Citroen, Vichy, Reckitt Benckiser, Gillette, KGHM, Algida, Boots, General Motors, Kraft Jacobs Suchard, Master Foods, Tetley, ColaCola, Sterling Health, Commercial Union etc.
Jurorka polskich i zagranicznych konkursów reklamy: New York Festivals, Kreatura, Złote Orły, KTR, POPAi, Kodak Film Festival.
Przedstawicielka branży reklamowej w Komitecie Obchodów Roku Chopinowskiego.
Ambasadorka międzynarodowego festiwalu reklamy Golden Drum.
Założycielka i dyrektor kreatywna Szkoły Mistrzów Reklamy – jedynej polskiej zawodowej szkoły reklamy.
Nagrody i publikacje:
Laureatka polskich i międzynarodowych nagród reklamowych: Clio, Epica, Kreatura, Effie, Złote Orły).
Publicystka w polskich i zagranicznych wydawnictwach branżowych: New Moment, Magazine For Art And Advertising, Impact, Pro-Kreacja, Brief, Media&Marketing,
Współautorka książki „Reżyseria filmu reklamowego”.
Wykłady:
Szkoła Mistrzów Reklamy, Miami Ad School Warsaw, Minneapolis College of Art and Design, Łódzka Szkoła Filmowa, UW, SGH, FARA Festival of Creativity, Off Camera.
Prowadzi zajęcia na kursie copywriting / art direction
Baza wiedzy
- Treatment reżyserski, czyli jak walczyć o zlecenie
-
Co tak naprawdę robi copywriter
Copywriter i art director. Podstawowy team kreatywny. Najważniejsza część ich pracy polega na tym samym - i jeden i drugi wymyśla koncepcje reklamowe. Co konkretnie robią, jakie są ich obowiązki?
Co tak naprawdę robi art director -
Struktura działu kreacji
Czy art director jest dyrektorem? Czym się różni art director od creative directora i jak się do tego wszystkiego ma copywriter? -
Emocje w reklamie
Czy przesada w reklamie rzeczywiście sprawia, że przekaz staje się nieuczciwy? A może jest odwrotnie? -
Porady dla absolwentów kursu copy / art – „NA NOWĄ DROGĘ ŻYCIA”
Praca w reklamie nie należy do najłatwiejszych. Kilka porad o tym, jak przetrwać w agencji reklamowej od założycielki szkoły. -
Jak dostać się do agencji reklamowej czyli słowo od założycielki
Jak dostać pracę w agencji reklamowej. Czy każdy staż jest wart poświęconego czasu. Czy w szkole reklamy można się czegoś nauczyć?