strategia komunikacji marki – Szkoła Mistrzów Reklamy {

strategia komunikacji
marki

Kurs strategia komunikacji marki przygotowuje do zawodu planera w agencji reklamowej, eventowej czy PR. Planer jest strategiem kampanii reklamowej – analizuje rynek, trendy i konkurencję, aby w odpowiedni sposób przełożyć marketingowy brief klienta, często długi, skomplikowany i wielowątkowy, na prosty i inspirujący brief dla działu kreacji. Planer to zawód wymagający z jednej strony umiejętności analitycznych, z drugiej – wrażliwości kreatywnej, umiejętności upraszczania, syntezy wielu wątków, badań, założeń. To planer briefuje kreację – inspiruje, przekazuje założenia oraz ocenia powstałe pomysły pod względem zgodności z założoną strategią. Jest to zawód  niezwykle wymagający intelektualnie, od którego zależy czy praca wykonana przez dział kreacji spełni odpowiednie wyzwania, trafi w punkt i przez to będzie skuteczna.

Szkolenie strategia komunikacji marki to kurs z dużą ilością koncepcyjnej pracy, wyzywający intelektualnie, obejmujący szeroki zakres wiedzy strategii marketingowej jak również pracę na prawdziwych briefach.

Komunikacja marki

Czego nauczysz się w trakcie kursu strategia komunikacji marki

Pojęcie strategii, miejsce strategii w zarządzaniu marką i jej komunikacją

Słowo „strategia” brzmi dobrze, ale warto wiedzieć, co właściwi robi strateg, jaka jest jego rola, za co odpowiada, kiedy ma prawo być z siebie dumny, a kiedy nie. Te zajęcia pomogą ci zrozumieć miejsce stratega w agencji reklamowej i skupić się na tym, co naprawdę ważne.

Marketing i reklama – rozwój ich narzędzi i technik działania

Dzisiejsze instrumentarium marketingu i reklamy kształtowało się przez wiele dziesiątków lat. Narzędzia, które dziś są używane równolegle, takie jak pozycjonowanie, wartości marki czy USP mają swoją historię. Stoi za nimi określone podejście do marketingu i reklamy. Dzięki tym zajęciom będziesz wiedzieć, o czym tak naprawdę mówisz używając podstawowych pojęć.

Marka

Marka to pojęcie abstrakcyjne, istnieje tylko w ludzkich umysłach, a jednak może mieć siłę większą od państw, instytucji czy religii. Po tych zajęciach będziesz rozumieć nie tylko rynkowe, ale także kulturowe, społeczne i polityczne funkcje marek.

Architektura, modele, teorie marek

Marki mają różne konstrukcje, są oparte na różnych modelach, mogą być bardziej lub mniej złożone wewnętrznie, tworzą różne systemy. Konstrukcja marki wyznacza możliwości jej rozwoju i zdolność dopasowania do nowych warunków i wyzwań. Te zajęcia pozwolą Ci właściwie dopasowywać sposób budowania marki do zadań, jakie przed nią stoją.

Badania marki i konsumenta w zarządzaniu marką

Badań już i tak jest za dużo, a ciągle robi się nowe. Nadmiar wiedzy może być gorszy niż jej brak, ale są rzeczy, które koniecznie trzeba wiedzieć, aby powstała dobra strategia komunikacji. Na tych zajęciach dowiesz się, jak zdobywać te bezcenne informacje.

Analiza sytuacji rynkowej i otoczenia konkurencyjnego

Dobry strateg musi umieć opisać i zrozumieć sytuację rynkową swojego klienta. Analiza powszechnie dostępnych danych o rynku i konsumencie oraz rekonstrukcja strategii konkurentów na podstawie ich komunikacji to podstawa tworzenia każdej strategii. Dzięki tym zajęciom będziesz wiedzieć, jak to zrobić.

Podstawowe narzędzia planowania strategicznego

Można nie wiedzieć, co to jest trójkąt strategiczny, macierz FCB czy brand diamond, ale trudno wtedy myśleć naprawdę strategicznie. Po tych zajęciach twoje myślenie ulegnie skrzywieniu strategicznemu już nieodwracalnie.

Tworzenie marki – idea marki, definicja, wartości, osobowość, atrybuty.

Dzisiejsze marki to wieloelementowe konstrukcje powstające w skomplikowanym procesie, którego krytycznym punktem jest tworzenie konceptów strategicznych. Te zajęcia pokażą ci, jak prowadzić proces budowania marki.

Media i kanały dotarcia

Marka musi umieć dotrzeć ze swoją propozycją do konsumenta, który zazwyczaj wcale na tę propozycje nie czeka. Niektóre media trudno pominąć w dużej kampanii reklamowej, ale unikalne kanały dotarcia mogą być ważnym składnikiem tożsamości marki. Te zajęcia pozwolą Ci poznać specyfikę procesu planowania mediów i jego wpływu na efekty kampanii reklamowej.

Co to znaczy „napisać strategię”?

Analizę rynku, konsumentów i potencjału marki klienta, oraz wnioski i rekomendacje strategiczne trzeba umieć przedstawić w interesujący i przekonujący sposób. Szczególnie gdy strategia jest elementem oferty przetargowej. Tworzenie dobrych prezentacji we własnym, unikalnym stylu to bardzo cenna umiejętność. Na tych zajęciach zdobędziesz jej podstawy.

Przełożenie strategii na działanie, czyli brief kreatywny

Nawet najlepsza strategia komunikacyjna pozostanie bezużyteczna, jeśli nie zostanie zrealizowana w postaci dobrej kreacji. Dobry brief powinien być jasny, krótki i inspirujący, ale trudniej napisać dziesięć dobrych zdań briefu niż sto stron analizy. Po tych zajęciach będziesz wiedzieć, jak podejść do pisania briefu, aby twój wysiłek pomógł działowi kreacji stworzyć świetną reklamę. Dowiesz się, czego dział kreacji potrzebuje od strategów, a czego zdecydowanie NIE CHCE! To bardzo ułatwia pracę nad kilkunastoma projektami na raz.

Opłata za kurs:

1 x 4000 lub 2 x 2200 zł

Promocje: patrz w zakładce Czesne.

 

DATY ZJAZDÓW  w edycji jesień 2022/zima 2023

PAŹ 2022 – 15,16
LIS 2022 –
6
GRU 2022 –
18
STY 2023 – 29
LUTy 2023 – 5

MARKA, ARCHITEKTURA, TWORZENIE MARKI, STRATEGIA

Co to jest marka:

  • Definicje i jej zrozumienie w praktyce
  • Ćwiczenia pomagając poczuć ideę marki

Architektura marek

  • Co to jest i po co?
  • Jak budować portfele i jak nimi zarządzać
  • Różne strategie budowania złożonych portfeli składających się z wielu produktów i usług

Tworzenie marki

  • Co to znaczy stworzyć markę?
  • Praktyczne narzędzia do opisu marki
  • Ćwiczenie na przykładach

Strategia – co znaczy?

  • Strategia biznesowa, marketingowa, marki i komunikacji
  • Czym się różni strategia od taktyki
  • Co to wszystko znaczy w praktyce

IMPLEMENTACJA

Jak przełożyć markę na rzeczywistość

  • rodzaje mediów i jak je wykorzystać
    • kampanie ATL (TV, radio OOH)
    • kampanie BTL
    • kampanie PR
    • jak digital zmienił media
  • czy muszę wydać majątek, żeby zbudować markę? – dobór narzędzi do budżetu i celów
  • content marketing – narzędzie do budowy marki tam, gdzie nasi odbiorcą chcą o niej słyszeć

Jak to zrobić w praktyce?

Współpraca z agencjami

  • pisanie briefów
  • organizacja przetargów
  • ocena propozycji

Badania

  • Czy wiem do kogo mówię?
    • Badania w celu zrozumienia grupy docelowej
    • Wykorzystanie badań internetowych
    • Etnografia w służbie marketingu
    • Badania w życiu codziennym – czyli czemu warto gapić się na ludzi w tramwaju
  • Czy mi się udało?
    • Jak mierzyć wyniki
    • Określenie i pomiar KPI

PRAKTYCZNA WIEDZA W PIGUŁCE, CZYLI JAK TO ZROBIĆ SPRAWNIE I NIE ZWARIOWAĆ

Jak tworzy się markę, od czego zacząć, jak ułożyć pracę

  • analiza konsumentów w praktyce – jak zrobić to bez kosztowych badań
  • jak napisać strategię
  • największe wpadki, czyli co z reguły się nie udaje

Znam wszystko i co teraz? – praktyczne zadanie w formie warsztatów

  • Cały proces w pigułce
    • Analizy
    • Tworzenie strategii marki i strategii komunikacji
    • Tworzenie briefów kreatywnych i mediowych
  • Czy agencje mają tak łatwo?
    • Zabawa w kreację i media plannera na bazie własnych briefów

Case study marek dużych i małych

 

 

Korzyści z uczestnictwa w kursie strategia komunikacji marki

  • zrozumiesz jak funkcjonuje marka
  • poznasz tradycyjne i najnowsze narzędzia planowania strategicznego
  • nauczysz się budować markę zgodnie z zadaniami, jakie przed nią stoją
  • dowiesz się jak prowadzić proces budowania marki
  • dowiesz się jak zdobywać informacje, które pomogą ci w pracy nad tworzeniem strategii komunikacji marki

Dlaczego warto wybrać kurs strategia komunikacji marki w SMR

  • kurs strategia komunikacji marki prowadzony jest wyłącznie przez praktyków: strategów ze znanych agencji reklamowych, domów badawczych i firm
  • poznasz autorów znanych strategii komunikacyjnych, razem z nimi prześledzisz jak powstawały, a przy okazji dowiesz się o najróżniejszych wpadkach i niepowodzeniach, co być może pozwoli ci uniknąć podobnych wpadek w twojej przyszłej pracy
  • z pierwszej ręki dowiesz się o możliwych stażach lub miejscach pracy

Masz możliwość uzyskania nieoprocentowanej pożyczki na kurs strategia komunikacji marki

Chcesz uzyskać nieoprocentowaną pożyczkę na kurs strategia komunikacji marki z możliwością umorzenia 25% długu? Skorzystaj z pilotażowego narzędzia Ministerstwa Rozwoju, finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, z którego możesz sfinansować naukę na kursie. Pożyczka jest nieoprocentowana, bez żadnych dodatkowych kosztów, spłaty rozłożone na okres minimum 12, maksimum 36 miesięcy i można się starać o umorzenie nawet 25% wartości długu! Wnioski składa się online, cała procedura jest prosta i opisana dokładnie na http://inwestujwrozwoj.pl

Kto prowadzi kurs strategia komunikacji marki

Masz pytania? skontaktuj się z nami