Już możemy się przyznać: to my stoimy za kawą z mlekiem kobiecym, która miała być serwowana w Żonie Krawca! Była to część kampanii, którą zrealizowaliśmy na zamówienie Banku Mleka Kobiecego. Naszym zadaniem było zwrócenie uwagi na następujący problem: banków mleka kobiecego jest w naszym kraju za mało, a każdy wcześniak powinien być karmiony właśnie mlekiem kobiecym. Dlatego banki mleka powinny być w każdym mieście. Jest wiele kobiet, które chciałyby oddać swój pokarm, ale nie mają gdzie. Dlatego jeśli nie chcesz, aby mleko kobiece było marnowane (np. dolewane do kawy!), tylko ratowało życie wcześniaków, podpisz deklarację o tworzeniu takich banków w każdej miejscowości.
Budżet mediowy na kampanię: 0 zł.
A oto statystyki z pierwszego dnia po odkręceniu „wkrętki”, czyli po konferencji prasowej ujawniającej mechanizm kampanii:
– stronę odwiedziły osoby z 241 miejscowości z całego świata.
– poza Polską były wejścia również z 25 innych krajów.
– deklarację wypełniło 2257 osób.
– na stronie prawie non stop jest co najmniej kilka osób, a kolejna deklaracja jest wysyłana co 2-3 minuty.
Kampania jest przykładem udanej współpracy „międzywydziałowej” copywritera Bartosza Balcerzaka z kursu Copywriting / art direction i Uli Zawadzkiej-Wieteski z kursu Reżyseria filmu reklamowego. Film „Wkręt” obejrzycie tu:
A jak to wyglądało na planie?