PRZESTROGA – Szkoła Mistrzów Reklamy {

PRZESTROGA

Czy można się uzależnić od reklamy?
autor: Leszek Stafiej

Reklama to jest muza. Muza uliczna. Stara jak węgiel ale najbardziej wyuzdana ze wszystkich  muz. I ulotna jak łątka jednodniówka. Trudno oprzeć się jej wdziękom. Kto im ulegnie, szybko się z nich nie wyzwoli. Można się zatracić. Dlatego trzeba uważać.

Jeśli dasz się uwieść i pójdziesz z nią do łóżka, to wiedz, że zadowolić ją niełatwo. Jest kapryśna, zmienna i niewierna jak rozpieszczona artystka wodewilowa. Jej adoracja nie jest lekka ani  łatwa. I często bywa nieprzyjemna. Bo ona  nie cacka się ani ze służbą ani z  wielbicielami. Jest  bezwzględna i okrutna dla tych, którzy nie potrafią jej zaspokoić. Oraz zaborcza i nienasycona wobec tych, którzy nie zaspokajają jej wystarczająco często.  W dodatku każda adoracja, bez względu na płeć adorującego,  musi pogodzić się z tym, że nie wszyscy będą darzyć ją szacunkiem.

Jeśli jednak, mimo tej przestrogi,  okażesz szczególną determinację i zapałasz do reklamy uczuciem głębokim i  trwałym; jeśli nauczysz się przełykać gorycz porażki, jeśli znosząc  ból wielokrotnych odtrąceń  nie poddasz się frustracji,  to możesz liczyć na  nagrodę.  Masz bowiem szansę doznać takich emocji, takich uniesień i rozkoszy intelektualnych, takiego poczucia siły, sukcesu, spełnienia i sławy, jakich nie dostarczy ci żaden inny rodzaj twórczości.

Jest wielce prawdopodobne, że bardzo ci się to spodoba i że będziesz próbować  jeszcze raz, i jeszcze raz, ciągle, bez przerwy i bez końca. Mimo że udawać ci się będzie tylko raz na jakiś czas. A czasem nawet rzadziej. 

I to będzie  znaczyło, że wpadasz w uzależnienie i że trzeba się leczyć.

Dla tych, którzy mimo wszystko zechcą zmierzyć się z reklamą, mam trzy rady od serca:

1.     Patrz, pytaj, słuchaj, dziw się i zachwycaj.

2.     Do niczego się nie przyzwyczajaj

3.     Pracuj w grupie: tam  nawet głupiemu potrafi wpaść do głowy dobry pomysł.

 

 

Leszek Stafiej, Warszawa, luty 2014

Udostępnij artykuł

Polecane artykuły

Wybierz kurs z obszaru,
który Cię interesuje

 Czytaj więcej>>

Nieoprocentowana pożyczka i umorzenie 25% jej wartości

Czytaj więcej>>

Studencki
butik kreatywny

Czytaj więcej>>