Kurs event management - Szkoła Mistrzów Reklamy {

Kurs event management

Kurs przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcą się zawodowo zajmować niełatwym zadaniem planowania, organizacji i kontroli przebiegu wszelkiego rodzaju imprez.

 

Event Management to promowanie marek, firm, idei. To organizacja degustacji nowej Lavazzy w galeriach handlowych, ale także CokeLiveFestival, czy wreszcie Euro 2012. To także organizacja ogólnopolskiego kongresu wielkiej partii, czy ogólnoświatowego zjazdu lekarzy onkologów.

 

Często praca eventowca zaczyna się od budowy marki i strategii jej  komunikacji. Powinien więc być on ekspertem od strony strategicznej, kreatywnej, technicznej i logistycznej. W zakres jego działań wchodzi zaprojektowanie wydarzenia, napisanie jego scenariusza,  skosztorysowanie go, produkcja, nadzór jego przebiegu. Jest to więc zawód wymagający sporej wiedzy i wielu umiejętności.

 

Podobno eventowcem trzeba się urodzić. Trzeba lubić sytuacje prawie bez wyjścia i umieć sobie w nich poradzić. Trzeba umieć zaplanować imprezę wpisującą się w strategię komunikacji marki, bądź też opracować strategię całkiem nową. Trzeba napisać scenariusz niezwykłej  imprezy, skalkulować koszty i stawić czoła niesolidnym podwykonawcom. Trzeba opracować wszystko w najdrobniejszych szczegółach, a jednocześnie być gotowym na wielką improwizację, jeśli coś nie zaskoczy. Wielu rzeczy można się jednak nauczyć. W naszej szkole uczyć się będziesz wyłącznie od praktyków, najlepszych profesjonalistów w swojej dziedzinie. Kurs będzie więc jednocześnie możliwością poznania potencjalnych pracodawców i partnerów zawodowych.

 

Każde zagadnienie jest oparte na przykładach z życia trenera lub przykładach branżowych.

Większość omawianych zagadnień jest zakończona ćwiczeniami utrwalającymi wiedzę lub prezentacją materiałów pokazowych.

Kurs obejmuje następujące bloki tematyczne:

PAŹ
15

Rodzaje eventów. Grupy docelowe. Perspektywy zawodowe

  1. Skąd się wzięły eventy – historia i ideologia
  2. Event marketing, jego rola i znaczenie w strategii firmy
  3. Grupy docelowe eventów i ich charakterystyka
  4. Rodzaje eventów i ich charakterystyka na przykładach najciekawszych realizacji polskich i zagranicznych
  5. Branża eventowa w Polsce – struktura, podmioty występujące, perspektywy rozwoju, spotkania branżowe
  6. Edukacja i inspiracje – gdzie szukać wiedzy eventowej (publikacje polskie i zagraniczne)
  7. Zawód event manager – perspektywa zawodowa, jak wygląda praca w agencji i korporacji, kompetencje i zakres obowiązków, jak przygotować się do rozmowy i mieć ciekawe CV

 

PAŹ
22

Strategia i koncepcja kreatywna eventu. Sprzedaż oferty eventowej

  1. Budowanie strategii event marketingowej – analiza sytuacji klienta, formułowanie celów SMART
  2. Tworzenie koncepcji kreatywnej eventu – tworzenie i analiza briefów eventowych, 3 techniki tworzenia koncepcji, skuteczne prowadzenie burz mózgów
  3. Tworzenie profesjonalnych scenariuszy eventowych w zależności od rodzaju wydarzenia – dynamika oraz stopniowanie emocji, przykłady dobrych i złych praktyk
  4. Jak być dobry account managerem – praca z klientem, podwykonawcami. Jak się komunikować na co zwracać uwagę, budowanie własnego wizerunku w branży
  5. Sprzedaż oferty eventowej – struktura dobrej prezentacji, skuteczne techniki sprzedaży i tworzenia efektów WOW na spotkaniu z klientem

 

LIS
19

Lokalizacja eventowa, scenografia eventowa, catering

  1. Wybór lokalizacji to podstawa – rodzaje lokalizacji eventowych, przykłady ciekawych i nietypowych obiektów eventowych, jak szukać lokalizacji w sieci, czy warto korzystać z venue findera
  2. Jak pracować z obiektami – o co warto zapytać, analiza zagrożeń organizacyjnych
  3. Catering eventowy – na co zwracać uwagę wybierając firmę cateringową, formy serwowania cateringu, przykłady atrakcji gastronomicznych
  4. Scenografia eventowa – rodzaje elementów scenograficznych, przykłady ciekawych realizacji z całego świata, jak efektywnie zaaranżować przestrzeń na evencie, wizualizacje 3D, skuteczne rozwiązania na małe eventy

 

GRU
3

Technika eventowa. Management artystyczny

  1. Technika eventowa – rodzaje konstrukcji scenicznych, multimedia i ich wykorzystanie do budowania efektu WOW, efekty świetlne, rodzaje urządzeń oświetleniowych, nagłośnienie eventowe
  2. Atrakcje eventowe – psychologia rozrywki, najciekawsze atrakcje ostatnich lat, nowinki technologiczne: multimedialne i interaktywne, gdzie szukać inspiracji na atrakcje eventowe
  3. Management artystyczny -kiedy zatrudniać celebrytę/artystę/konferansjera na event, jak z nim pracować, hospitality gwiazd, manager artysty – wróg czy sprzymierzeniec. Na co zwracać uwagę pracując z artystą zagranicznym. Umowy i obowiązki prawne.
  4. Dokumentacja foto i video – co powinien zawierać brief dla ekipy foto i video, możliwości prawne eksploatacji materiałów audiowizualnych
  5. Hostessy i animatorki – jak znaleźć hostessę idealną, współpraca z agencjami, jak powinien wyglądać dobry brief dla hostessy
  6. Eventowy BTL, czyli zaproszenia i giftbagi – przykłady ciekawych form i inspiracje

 

GRU
17

Zarządzanie projektem eventowym

  1. Zarządzanie projektem eventowym – obszary zarządzania, na co zwracać uwagę w każdej fazie życia projektu eventowego, metodologia zarządzania projektem, programy do zarządzania projektem
  2. Procedury eventowe – dokumentacja projektu, niezbędne arkusze kalkulacyjne, agendy i schematy
  3. Budżetowanie projektu – polityka wynagrodzeń, formy rozliczenia, pułapki niedoszacowania, regulacje podatkowe
  4. Sytuacje kryzysowe – analiza ryzyk, tworzenie protokołów kryzysowych
  5. Zwrot z inwestycji, jak oszacować efektywność kosztową i wizerunkową projektu
  6. Zamknięcie projektu – podsumowanie oraz raporty wewnętrzne i klienckie

 

STY
14

Prawo w eventach

  1. Prawo w eventach – ubezpieczenia, wykorzystanie wizerunku i prawa autorskie, hazard i gry losowe, ZaiKs, STOART
  2. Analiza umów z podwykonawcami i klientami, najważniejsze zapisy, pułapki prawne
  3. Organizacja i zabezpieczenie wydarzeń masowych – podstawy prawne, uzyskiwanie niezbędnych pozwoleń
  4. Przykłady najciekawszych eventów masowych ostatnich lat

 

STY
28

Sponsoring w event marketingu

  1. Sponsoring i jego znaczenie w event marketingu – budowanie strategii sponsoringowej
  2. Tworzenie ofert sponsoringowych i sztuka ich prezentacji
  3. Prawne aspekty sponsoringu, umowy sponsoringowe

 

Opłata za kurs:
1 x 3800 lub 2 x 2000 zł

Promocje: patrz w zakładce Czesne.