Kurs account management - Szkoła Mistrzów Reklamy {

Kurs account management

Kurs account management przygotowuje do pracy w dziale obsługi klienta w agencjach reklamowych, eventowych czy PR. Tzw. „account” jest kluczową postacią w relacjach między agencją i klientem, koordynującą prace różnych działów agencji nad kampaniami reklamowymi. Account musi nauczyć się nie tylko bezbłędnie i terminowo zarządzać wielowątkowymi, złożonymi projektami, ale też rozumieć i dbać z jednej strony o interesy klienta, a z drugiej strony o interesy agencji reklamowej. Ta umiejętność godzenia niekiedy nawet sprzecznych interesów, oczekiwań, temperamentów w skomplikowanym procesie powstawania kampanii jest jedną z najbardziej poszukiwanych cech skutecznego accounta.

 

Zawód accounta jest bardzo zróżnicowany i wymaga wiedzy o sposobie działania wszystkich działów agencji. Obejmuje koordynację pracy różnych działów wewnątrz agencji, dbanie o budżety, monitorowanie efektów kampanii, spotkania z klientami, prezentacje pomysłów, briefowanie kreacji i strategii, przygotowywanie do przetargów i wreszcie opiekę nad projektem od jego powstania w umyśle kreacji, przez produkcję, do emisji.  Dlatego szkolenie account management w SMR obejmuje szeroki zakres tematów mających na celu ułatwienie przyszłym accountom odnalezienie się w złożonych projektach reklamowych.

 

Zgodnie z założeniami SMR, nauczycielami na kursie account management są wyłącznie ludzie aktywni w branży reklamowej, mogący się pochwalić ogromnym doświadczeniem i osiągnięciami. Rekrutują się z największych sieciowych agencji reklamowych, z wszystkich działów: obsługi klienta, kreacji, strategii, produkcji, finansów, a także z domów mediowych i studiów filmowych. Do tej pory zajęcia na kursie Account Management prowadzili:

 

Kurs dla account managerów obejmuje 7 spotkań po 8 godzin lekcyjnych każde, a w ramach tych spotkań następujące bloki tematyczne:

P R O G R A M

  • ABC zawodu accounta (współpraca z pozostałymi działami, jak również współpraca z klientem)
  • Zachowania konsumenckie. Badania rynku
  • Wstęp do strategii. Brief/briefing. Praca grupowa, inspirowanie kreacji
  • Plakat i prasa jako medium.Telewizja i radio jako medium. Internet jako medium
  • Produkcja radiowa i telewizyjna. Postprodukcja filmowa
  • Produkcja materiałów drukowanych. Art buying, prawa autorskie
  • Alternatywne kanały komunikacji. Marketing szeptany. Blogosfera. Ambient Media
  • Sztuka prezentacji
  • Finanse w reklamie
  • Warsztaty (tworzenie strategii, pisanie briefu kreatywnego, projektowanie kampani

DATY ZJAZDÓW
Październik 22
Listopad 5, 26
Grudzień 10
Styczeń 21
Luty 4, 18