Co możemy dla ciebie zrobić? - Szkoła Mistrzów Reklamy {

Co możemy dla ciebie zrobić?

  • będziemy cię uczyć kreatywnego myślenia i gnębić za szablony.
  • damy ci do ręki narzędzia, którymi będziesz się posługiwał w swojej przyszłej pracy zawodowej.
  • nauczymy cię skutecznie walczyć o twoje pomysły.
  • pomożemy ci stworzyć profesjonalne portfolio, które otworzy ci drzwi do agencji reklamowych.
  • umożliwimy kontakty z najważniejszymi ludźmi z branży (niektórzy z nich będą twoimi nauczycielami!).
  • umówimy na rozmowę kwalifikacyjną, nauczymy, jak rozmawiać.
  • jeśli będziesz dobry, załatwimy ci staż w jednej z sieciowych polskich agencji. A jeśli będziesz bardzo dobry, prawdopodobnie bardzo szybko któraś z agencji sama się o ciebie upomni.

Kim możesz zostać?

Copywriter

Nie umiesz narysować nawet prostej kreski. W szkole największym koszmarem były dla ciebie zajęcia plastyczne. Jesteś za to mistrzem ironii. Szermierzem słow. Masz mnóstwo wariackich pomysłów. Uwielbiasz opowiadać, pisać długie maile, no i czytać, cały czas czytać. Choćby to była etykieta na puszce tuńczyka.

Będziesz świetnym copywriterem!

Copywriter wymyśla pomysły, pisze scenariusze reklam telewizyjnych, radiowych, hasła reklamowe, teksty do reklam prasowych. Nadzoruje plan filmowy, reżyseruje reklamy radiowe. Współpracuje w tandemie z art directorem, swoim największym przyjacielem i największym wrogiem. Jest z nim związany bardziej niż z bratem, siostrą, mężem i żoną. Spędza z nim przeciętnie 10 godzin dziennie. Często i noce.

Aha, copywriter współpracuje też z reżyserami, operatorami, fotografami, kompozytorami, aktorami, modelkami – cały ten światek przewija się przez pokoje kreacji w zależności od potrzeb.

Art Director

Zdarza ci się napisać „curka” zamiast „córka”. Nauczyciel polskiego w pewnym momencie machnął na ciebie ręką. Jesteś chory, jak masz napisać kartkę do mamy. Ale za to umiesz zestawić kolory swoich ciuchów tak, że innych zatyka z zazdrości. Rysujesz na każdym kawałku kartki. Masz farbę pod paznokciami. W mieszkaniach znajomych przestawiasz meble, i wszystko od razu lepiej wygląda. Wymyślasz nowe kroje liter. Masz mnóstwo szalonych pomysłów.

Będziesz świetnym art directorem! 

Art director wymyśla pomysły, szkicuje wstępny projekt, realizuje go na komputerze. Potem nadzoruje jego drogę aż do pojawienia się w gazecie lub na billboardzie. Opiekuje się też pracą na planie filmowym, sesjami zdjęciowymi, współpracuje ze stylistami, fotografami, modelami, ilustratorami, montażystami, reżyserami. Pracuje w tandemie z copywriterem, swoim największym przyjacielem i największym wrogiem. Jest z nim związany bardziej niż z bratem, siostrą, mężem i żoną. Spędza z nim przeciętnie 10 godzin dziennie. Często i noce.

Event Manager

Nie możesz się zdecydować: jesteś troszkę strategiem, trochę producentem, a w dodatku masz mnóstwo niezwykłych pomysłów. A poza tym, tak jak account, łatwo nawiązujesz kontakty, masz intuicję, instynkt, cierpliwość, przesz do celu jak taran, no i jesteś poukładany. Już od czasów szkolnych twoi znajomi wiedzą, że jak impreza ma być naprawdę dobra, to możesz ją zorganizować tylko ty!

Będziesz świetnym event managerem!

Event Manager planuje i kontroluje przebieg wydarzenia lub imprezy. Często jego rola zaczyna się wcześniej, od budowy marki i strategii jej  komunikacji. Jest ekspertem od strony kreatywnej, technicznej i logistycznej. W zakres jego działań wchodzi zaprojektowanie wydarzenia, napisanie jego scenariusza,  skosztorysowanie go, produkcja, nadzór jego przebiegu. Jest to zawód wymagający wielu umiejętności.

Social media manager

Nie masz umysłu ścisłego. Masz za to otwartą głowę, łatwo nawiązujesz kontakty, nawet z nieznajomymi umiesz rozmawiać tak, jakbyście się znali od dawna, jesteś pozytywnie nastawiony do świata i ludzi, masz lekkie pióro, a poza tym dużo czasu spędzasz na portalach społecznościowych, ale wcale nie uważasz, że wiesz o nich wszystko?

Będziesz dobrym social media managerem!

Social media manager odpowiada za komunikację między firmą a grupą docelową za pomocą wszelkich dostępnych mediów społecznościowych i wykorzystuje ich potencjał do kształtowania świadomości marki. Musi mieć lekkość w dostosowaniu stylu komunikacji do różnych grup odbiorców. Zajmuje się redagowaniem wpisów, organizacją konkursów, budowaniem interakcji z innymi użytkownikami, moderowaniem dyskusji i odpowiadaniem na pytania.

Account manager

Raczej nie czujesz się twórcą. Pisanie idzie ci średnio, fanem zajęć plastycznych też nigdy nie byłeś. Jesteś za to bardzo komunikatywny. Łatwo nawiązujesz kontakty, ludzie cię po prostu lubią. Masz intuicję, instynkt, cierpliwość, przesz do celu jak taran, a oprócz tego jesteś poukładany.

Będziesz świetnym accountem!

Account pracuje w dziale obsługi klienta. Jedną nogą stoi w dziale kreacji, drugą w dziale strategii, trzecią w dziale marketingu klienta, a czwartą w umysłach konsumentów. Jest łącznikiem między klientem, a działem kreacji swojej agencji. To od niego zależy, czy „kreacja” dobrze zrozumie potrzeby klienta. To on musi tchnąć życie w bezduszne fakty, to on musi zainspirować „kreację” do tego, by powstała niezwykła reklama. Account nadzoruje budżet klienta, chodzi na mnóstwo spotkań i lunchów, pisze briefy, uczestniczy w planach filmowych, sesjach zdjęciowych i razem z kolegami z kreacji prowadzi projekt od briefu aż do realizacji.

Strateg

Nic nie robisz na chybcika, nie uznajesz działań spontanicznych. Niedzielny obiad planujesz już we wtorek. Analizujesz swoje błędy i wyciągasz wnioski na przyszłość. Starasz się zrozumieć sposób myślenia swoich znajomych. Dociekanie dlaczego postępują tak, a nie inaczej, wchodzenie w ich skórę,sprawia ci najwyższą przyjemność.

Będziesz świetnym strategiem!

Strateg uczestniczy w badaniach rynku, poznaje prawidłowości zachowania konsumentów. Jest szczególnie wyczulony na trendy i umie dostosować je do swoich projektów. Potrafi zdefiniować najgłębsze ludzkie potrzeby. To on decyduje co polubią tłumy i którym kierunku będzie się rozwijać dana marka.

Media planner

Tyle samo czasu zajmuje ci odpowiedź na pytanie ile to jest siedem procent z siedmiu, co wymienienie najważniejszych filmów Almodovara. Masz humanistyczne zainteresowania, ale przyjemność odnajdujesz również w rozwiązywaniu matematycznych łamigłówek. Inspiruje cię poznawanie nowych ludzi na koncercie ale potrafisz także wyciągnąć ciekawe wnioski z Rocznika Statystycznego.

Będziesz świetnym mediowcem!

Media Planner-Buyer pracuje w Domu Mediowym. Doradza klientom / markom jakie kanały komunikacji wybrać i jak ich używać, aby wywierać w umysłach konsumentów zamierzony efekt. W obszarze planowania komunikacji mediowej współpracuje z działami marketingu klientów, instytutami badawczymi i działami handlowymi mediów. Na co dzień ściśle współpracuje ze stacjami telewizyjnymi, radiowymi, wydawcami prasy, portalami i firmami internetowymi, brokerami kinowymi, etc.  Występuje w imieniu klienta i zarządza budżetami skierowanymi na komunikację w mediach, musi więc być doskonałym negocjatorem.

Reżyser filmów reklamowych

Od pisania zawsze wolałeś opowiadanie za pomocą obrazu. Twoja komórka i twój profil na FB pełne są mini filmików. Każde drobne nawet zdarzenie jest dla ciebie świetnym pretekstem do włączenia kamery. Skrzyknięcie znajomych, żeby wspólnie nakręcić jakąś scenkę nie jest dla ciebie problemem. A oprócz tego kochasz dobre reklamy – filmy w pigułce.

Będziesz dobrym reżyserem filmów reklamowych!

Reżyser musi mieć duszę artysty, ale także dyktatora. To od niego przecież zależy, jaki będzie końcowy efekt pracy całej ekipy. Niezwykle ważne w tym zawodzie są zdolności organizacyjne, charyzma, umiejętność podejmowania szybkich decyzji, wytrzymałość psychiczna i fizyczna, ale także rozumienie potrzeb marketingowych klienta. Reżyser opracowuje treatment, shootingboard, kompletuje ekipę, wybiera aktorów, kieruje zdjęciami, montuje i udźwiękowia film.

Sprawdź, czy jesteśmy dla ciebie

Wariant 1

Nie masz pojęcia o reklamie, ale czujesz, że to fajna praca. Słyszałeś o niebotycznych zarobkach, o wyjazdach na zdjęcia do Afryki, o luzackim stylu życia. Ciężka praca, nienormowane godziny, niewdzięczność klientów, niezrozumienie twojego geniuszu i nieustanny stres to dla ciebie pryszcz. Chciałbyś się jakoś załapać, tylko jak?

Jedynym wyjściem jest stworzyć genialne portfolio, na widok którego dyrektor kreatywny wybranej przez ciebie agencji krzyknie: „Kiedy możesz zacząć? Pieniądze nie grają roli!”

Wariant 2

Pracujesz wprawdzie w agencji reklamowej, czujesz, że jesteś świetny, ale jak to pokazać, kiedy od świtu do nocy robisz gazetkę dla hipermarketu i wyłapujesz w niej literówki! Nie zrobiłeś żadnego porządnego ogłoszenia, nic, czym mógłbyś się pochwalić. Bardzo chciałbyś się przenieść do jednej ze słynnych sieciówek, tylko jak? Jak ich przekonać, że jesteś świetny?

 

Jedynym wyjściem jest stworzyć genialne portfolio, na widok którego… jak wyżej.

Wariant 3

Pracujesz w niezłej agencji reklamowej, ale czujesz się jakoś niedouczony. Koledzy nie mają czasu ci pomagać, na szkolenia agencja nie ma pieniędzy. Wiesz, że się nie rozwijasz i chciałbyś temu zaradzić.

 

Jedynym wyjściem jest Szkoła. Ci, którzy nie mieli czasu uczyć cię w agencji, będą mieli czas uczyć cię w Szkole. Tutaj nadrobisz wszystkie swoje braki!

Wariant 4

Masz wprawdzie pracę, ale wydaje ci się, że to jednak niezupełnie to, co chciałbyś robić. Zastanawiasz się, czy nie pójść dalej, spróbować innych możliwości, podjąć nowe wyzwania. Jednym słowem myślisz o tym, czy by się nie przekwalifikować. Ale jak to zrobić i czy to nie za duże ryzyko…

 

Jedynym wyjściem jest Szkoła. Twoi wykładowcy, aktywnie działający w branży reklamowej, gwarantują, że nauczą cię tego, co rzeczywiście będzie ci potrzebne w twojej nowej pracy. Nie mówiąc już o tym, że każdy z nich może być twoim potencjalnym pracodawcą…

Jeśli widzisz się w którejkolwiek z tych czterech grup (w reklamie mówimy o tym: grupa docelowa), to znaczy, że JESTEŚMY DLA CIEBIE