Szkolenie copywriting: Przestroga

Szkolenie copywriting: Przestroga

tu jesteś: Baza wiedzy o reklamie - teksty praktyków / Szkolenie copywriting: Przestroga / Szkolenie copywriting: Przestroga

Przestroga

 

 

 

Reklama to jest muza. Muza uliczna. Stara jak węgiel ale najbardziej wyuzdana ze wszystkich  muz. I ulotna jak łątka jednodniówka. Trudno oprzeć się jej wdziękom. Kto im ulegnie, szybko się z nich nie wyzwoli. Można się zatracić. Dlatego trzeba uważać.

 

Jeśli dasz się uwieść i pójdziesz z nią do łóżka, to wiedz, że zadowolić ją niełatwo. Jest kapryśna, zmienna i niewierna jak rozpieszczona artystka wodewilowa. Jej adoracja nie jest lekka ani  łatwa. I często bywa nieprzyjemna. Bo ona  nie cacka się ani ze służbą ani z  wielbicielami. Jest  bezwzględna i okrutna dla tych, którzy nie potrafią jej zaspokoić. Oraz zaborcza i nienasycona wobec tych, którzy nie zaspokajają jej wystarczająco często.  W dodatku każda adoracja, bez względu na płeć adorującego,  musi pogodzić się z tym, że nie wszyscy będą darzyć ją szacunkiem.

 

Jeśli jednak, mimo tej przestrogi,  okażesz szczególną determinację i zapałasz do reklamy uczuciem głębokim i  trwałym; jeśli nauczysz się przełykać gorycz porażki, jeśli znosząc  ból wielokrotnych odtrąceń  nie poddasz się frustracji,  to możesz liczyć na  nagrodę.  Masz bowiem szansę doznać takich emocji, takich uniesień i rozkoszy intelektualnych, takiego poczucia siły, sukcesu, spełnienia i sławy, jakich nie dostarczy ci żaden inny rodzaj twórczości.

 

Jest wielce prawdopodobne, że bardzo ci się to spodoba i że będziesz próbować  jeszcze raz, i jeszcze raz, ciągle, bez przerwy i bez końca. Mimo że udawać ci się będzie tylko raz na jakiś czas. A czasem nawet rzadziej. 

 

I to będzie  znaczyło, że wpadasz w uzależnienie i że trzeba się leczyć.

 

Dla tych, którzy mimo wszystko zechcą zmierzyć się z reklamą, mam trzy rady od serca:

 

1.     Patrz, pytaj, słuchaj, dziw się i zachwycaj.

 

2.     Do niczego się nie przyzwyczajaj

 

3.     Pracuj w grupie: tam  nawet głupiemu potrafi wpaść do głowy dobry pomysł.

 

       

 

 

Leszek Stafiej, Warszawa, luty 2014

 

 

 

 

(Leszek Stafiej jest nauczycielem na kursie dla copywriterów i art directorów w SMR) 

Szkoła Mistrzów Reklamy to specjalistyczna instytucja szkoląca do działów kreacji, obsługi klienta i strategii w agencjach reklamowych i eventowych. Szkolenia marketingowe są prowadzone wyłącznie przez praktyków agencyjnych z wieloletnim doświadczeniem, aktywnych zawodowo - stąd system szkoleń oparty na weekendowych zjazdach. Nasi studenci pracują na projektach od briefingu po końcową realizację, pod czujnym okiem wykładowców, którzy często stają się wkrótce szefami swoich byłych studentów. W ciągu kilku lat działalności nasi studenci znaleźli zatrudnienie w większości sieciowych agencji w Polsce zdobywając wiele nagród na krajowych i międzynarodowych festiwalach.
Szkoła Mistrzów Reklamy - szkolenia marketingowe SMR
email: kontakt@szkolamistrzowreklamy.pl | tel. 603 643 053
Produkcja Unigroup.pl