Event management, event manager - kurs, szkolenie w SMR - Event management

Event management

tu jesteś: Program / Event management / Event management

 

Event Manager

Kurs przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcą się zawodowo zajmować niełatwym zadaniem planowania, organizacji i kontroli przebiegu wszelkiego rodzaju imprez.

Event Management to promowanie marek, firm, idei.  To organizacja degustacji nowej Lavazzy w galeriach handlowych, ale także CokeLiveFestival, czy wreszcie Euro 2012. To także organizacja ogólnopolskiego kongresu wielkiej partii, czy ogólnoświatowego zjazdu lekarzy onkologów. 

Często praca eventowca zaczyna się od budowy marki i strategii jej  komunikacji. Powinien więc być on ekspertem od strony strategicznej, kreatywnej, technicznej i logistycznej. W zakres jego działań wchodzi zaprojektowanie wydarzenia, napisanie jego scenariusza,  skosztorysowanie go, produkcja, nadzór jego przebiegu. Jest to więc zawód wymagający sporej wiedzy i wielu umiejętności.

Podobno eventowcem trzeba się urodzić. Trzeba lubić sytuacje prawie bez wyjścia i umieć sobie w nich poradzić. Trzeba umieć zaplanować imprezę wpisującą się w strategię komunikacji marki, bądź też opracować strategię całkiem nową. Trzeba napisać scenariusz niezwykłej  imprezy, skalkulować koszty i stawić czoła niesolidnym podwykonawcom. Trzeba opracować wszystko w najdrobniejszych szczegółach, a jednocześnie być gotowym na wielką improwizację, jeśli coś nie zaskoczy. Wielu rzeczy można się jednak nauczyć. W naszej szkole uczyć się będziesz wyłącznie od praktyków, najlepszych profesjonalistów w swojej dziedzinie. Kurs będzie więc jednocześnie możliwością poznania potencjalnych pracodawców i partnerów zawodowych.

 

Zajęcia na kursie event management prowadzi Nina Żukowska, pasjonatka komunikacji event marketingowej oraz praktyk w zakresie organizacji wydarzeń. 

Od prawie 10 lat związana z branżą eventową, pracując po stronie agencji Havas PR Warsaw zajmowała się tworzeniem strategii event marketingowych, organizacją wydarzeń i zarządzaniem działem eventów. Była odpowiedzialna za realizację projektów dla takich klientów jak: Orange, TP, Samsung, Johnnie Walker, Volvo, Swarovski, Readers Digest, Velvet, Desperados, 3M Poland, Menolly Poland, Real Management i wielu innych. Zarządzała również działaniami sponsoringowymi oraz organizacją wydarzeń zajmując się marketingiem firmy Voda Naturalna dostarczającej na rynek produkty klasy premium. 

Od ponad 4 lat spełnia się jako trener szkoleniowy z zakresu event managementu, gdzie tworzy autorskie program szkoleniowe oraz techniki nauczania, które pozwalają uczestnikom nabyć praktycznych umiejetności z zakresu organizacji wydarzeń. Dzięki zdobytemu doświadczeniu Nina rozumie potrzeby firm, agencji, podwykonawców oraz konsumentów i tą wiedzę wykorzystuje również jako Event Director w firmie Advanced Communication, gdzie zarządza działem eventów. 

Kurs event management obejmuje następujące bloki tematyczne:

I spotkanie 

 

1. Skąd się wzięły eventy - historia i ideologia

2. Event marketing, jego rola i znaczenie w strategii firmy

3. Grupy docelowe eventów i ich charakterystyka

4. Rodzaje eventów i ich charakterystyka na przykładach najciekawszych realizacji polskich i zagranicznych

5. Branża eventowa w Polsce – struktura, podmioty występujące, perspektywy rozwoju, spotkania branżowe

6. Edukacja i inspiracje –  gdzie szukać wiedzy eventowej (publikacje polskie i zagraniczne)

7. Zawód event manager – perspektywa zawodowa, jak wygląda praca w agencji i korporacji, kompetencje i zakres obowiązków, 

jak przygotować się do rozmowy i mieć ciekawe CV

 

II spotkanie

 

1. Budowanie strategii event marketingowej – analiza sytuacji klienta, formułowanie celów SMART

2. Tworzenie koncepcji kreatywnej eventu – tworzenie i analiza briefów eventowych, 3 techniki tworzenia koncepcji, skuteczne 

prowadzenie burz mózgów

3. Tworzenie profesjonalnych scenariuszy eventowych w zależności od rodzaju wydarzenia – dynamika oraz stopniowanie emocji, 

przykłady dobrych i złych praktyk

4. Jak być dobry account managerem – praca z klientem, podwykonawcami. Jak się komunikować na co zwracać uwagę, budowanie własnego 

wizerunku w branży

5. Sprzedaż oferty eventowej – struktura dobrej prezentacji, skuteczne techniki sprzedaży i tworzenia efektów WOW na spotkaniu z klientem 

 

III spotkanie

 

1. Wybór lokalizacji to podstawa – rodzaje lokalizacji eventowych, przykłady ciekawych i nietypowych obiektów eventowych, 

jak szukać lokalizacji w sieci, czy warto korzystać z venue findera

2. Jak pracować z obiektami – o co warto zapytać, analiza zagrożeń organizacyjnych

3. Catering eventowy – na co zwracać uwagę wybierając firmę cateringową, formy serwowania cateringu, przykłady  

atrakcji gastronomicznych

4. Scenografia eventowa – rodzaje elementów scenograficznych, przykłady ciekawych realizacji z całego świata, jak efektywnie 

zaaranżować przestrzeń na evencie, wizualizacje 3D, skuteczne rozwiązania na małe eventy

 

IV spotkanie

 

1. Technika eventowa – rodzaje konstrukcji scenicznych, multimedia i ich wykorzystanie do budowania efektu WOW, efekty świetlne, 

rodzaje urządzeń oświetleniowych, nagłośnienie eventowe

2. Atrakcje eventowe – psychologia rozrywki, najciekawsze atrakcje ostatnich lat, nowinki technologiczne: multimedialne 

i interaktywne, gdzie szukać inspiracji na atrakcje eventowe

3. Management artystyczny -kiedy zatrudniać celebrytę/artystę/konferansjera na event, jak z nim pracować, hospitality gwiazd, manager artysty 

- wróg czy sprzymierzeniec. Na co zwracać uwagę pracując z artystą zagranicznym. Umowy i obowiązki prawne.

4. Dokumentacja foto i video – co powinien zawierać brief dla ekipy foto i video, możliwości prawne eksploatacji materiałów audiowizualnych

5. Hostessy i animatorki – jak znaleźć hostessę idealną, współpraca z agencjami, jak powinien wyglądać dobry brief dla hostessy

6. Eventowy BTL, czyli zaproszenia i giftbagi – przykłady ciekawych form i inspiracje

 

V spotkanie

 

1. Zarządzanie projektem eventowym  - obszary zarządzania, na co zwracać uwagę w każdej fazie życia projektu 

eventowego, metodologia zarządzania projektem, programy do zarządzania projektem

2. Procedury eventowe – dokumentacja projektu, niezbędne arkusze kalkulacyjne, agendy i schematy

3. Budżetowanie projektu – polityka wynagrodzeń, formy rozliczenia, pułapki niedoszacowania, regulacje podatkowe

4. Sytuacje kryzysowe – analiza ryzyk, tworzenie protokołów kryzysowych

5. Zwrot z inwestycji, jak oszacować efektywność kosztową i wizerunkową projektu

6. Zamknięcie projektu – podsumowanie oraz raporty wewnętrzne i klienckie

 

VI spotkanie

 

1. Prawo w eventach – ubezpieczenia, wykorzystanie wizerunku i prawa autorskie, hazard i gry losowe, ZaiKs, STOART

2. Analiza umów z podwykonawcami i klientami, najważniejsze zapisy, pułapki prawne

3. Organizacja i zabezpieczenie wydarzeń masowych – podstawy prawne, uzyskiwanie niezbędnych pozwoleń

4. Przykłady najciekawszych eventów masowych ostatnich lat

 

 

VII spotkanie

 

1. Sponsoring i jego znaczenie w event marketingu – budowanie strategii sponsoringowej

2. Tworzenie ofert sponsoringowych i sztuka ich prezentacji

3. Prawne aspekty sponsoringu, umowy sponsoringowe

 

VIII spotkanie

 

1. Warsztaty praktyczne – przygotowanie projektu eventowego oraz jego prezentacja i ocena

2. Kończący test sprawdzający wiedzę

 

 

 

Zajęcia mają charakter teoretyczno-praktyczny. 

Każde zagadnienie jest oparte na przykładach z życia trenera lub przykładach branżowych. 

Większość omawianych zagadnień jest zakończona ćwiczeniami utrwalającymi wiedzę lub prezentacją materiałów 

pokazowych. 

 

zobacz co na temat zawodu eventowca mówi Szymon Walkiewicz, partner w agencji Walk Event: http://youtu.be/wIaDy_5t65I

 

 
Nabór na edycję jesienną 2017 jest w toku. 
 
Terminy zjazdów:

Październik 15, 29

Listopad 19

Grudzień 3, 17

Styczeń 14, 28

 

Miejsce: zajęcia odbywają się w siedzibie agencji Dentsu, Czerska 19, Warszawa.

Godziny zajęć: 10:00-16:00

 

Opłaty: 3800 zł jednorazowo lub 2 x 2100 zł.

Szczegółowe informacje o promocjach znajdziesz w zakładce Czesne.

 

 Jak się zapisać:

1. Przyślij swoje cv na adres kontakt@szkolamistrzowreklamy.pl 

2. W mailu zwrotnym otrzymasz od nas umowę.

3. Uiść opłatę rezerwacyjną w wysokości 300 zł na konto podane w zakładce Czesne. Opłata ta pomniejszy wysokość czesnego.

4. Prześlij podpisaną umowę i potwierdzenie przelewu na adres: kontakt@szkolamistrzowreklamy.pl

5. Przed rozpoczęciem kursu prześlij potwierdzenie przelewu czesnego według wybranego schematu (mozliwości są opisane w zakładce Czesne),pomniejszonego o opłatę rezerwacyjną.

 

W razie zbyt małej ilości chętnych, kurs moze zostać odwołany.

 

 

 

 

Szkoła Mistrzów Reklamy to specjalistyczna instytucja szkoląca do działów kreacji, obsługi klienta i strategii w agencjach reklamowych i eventowych. Szkolenia marketingowe są prowadzone wyłącznie przez praktyków agencyjnych z wieloletnim doświadczeniem, aktywnych zawodowo - stąd system szkoleń oparty na weekendowych zjazdach. Nasi studenci pracują na projektach od briefingu po końcową realizację, pod czujnym okiem wykładowców, którzy często stają się wkrótce szefami swoich byłych studentów. W ciągu kilku lat działalności nasi studenci znaleźli zatrudnienie w większości sieciowych agencji w Polsce zdobywając wiele nagród na krajowych i międzynarodowych festiwalach.
Szkoła Mistrzów Reklamy - szkolenia marketingowe SMR
email: kontakt@szkolamistrzowreklamy.pl | tel. 603 643 053
Produkcja Unigroup.pl