Art direction

Art direction

tu jesteś: Program / Art direction / Art direction

 

Przede wszystkim ołówek. Potem myszka.

W reklamie innej niż szyld nad drzwiami nawet najbardziej profesjonalne wykonanie nie naprawi kiepskiego pomysłu. Dlatego w naszej szkole większość czasu poświęcamy na sprawę podstawową i najważniejszą: POMYSŁ.

To za pomysł klient skłonny jest zapłacić wielkie pieniądze. Dobry pomysł obroni się nawet na serwetce. Samo wykonanie można już zlecić komukolwiek. Do niedawna zresztą w agencjach pracował grafik komputerowy, który realizował idee art directorów,  nie znających programów graficznych. Czasy się wprawdzie zmieniły i dziś każdy art director musi sam wykonywać swoje pomysły, ale prawdą jest, że zrealizować czyjąś koncepcję może każdy, kto jest biegły w grafice komputerowej. 
Stworzyć koncepcję - już nie każdy.

Naszym celem jest pomóc ci w zbudowaniu portfolio,Audemars Piguet Replica Watches które zainteresuje dyrektorów kreatywnych i dzięki któremu znajdziesz pracę. Jeśli umiesz profesjonalnie zrealizować swój pomysł  - to świetnie. Ale jeśli będę mieć do wyboru perfekcyjnie wykonaną reklamę bez pomysłu, lub niezdarnie naszkicowany projekt, którego idea mnie zachwyci, na pewno wybiorę to drugie. I tak zrobi zdecydowana większość dyrektorów kreatywnych.

Poniżej przeczytasz, czego będziesz się uczył. Pamiętaj jednak że nie są to "przedmioty", a tylko zagadnienia poruszane w czasie zajęć.

 

 

KONCEPCJE REKLAMOWE

Dobra reklama zaczyna się od dobrego pomysłu. Na zajęciach będziesz próbował uwalniać się od dosłownego myślenia, poznasz techniki generowania pomysłów, nauczysz się posługiwania metaforą, porównaniem, testimonialem. Będziesz pracował nad konkretnymi briefami. W miarę możliwości w parze z twoim kolegą – copywriterem. 

LAYOUT I DESIGN

Najpierw ołówek potem myszka! Zanim zasiądziesz do komputera musisz naszkicować swój projekt. Zajęcia koncentrują się na podstawach layoutu i designu.

ART DIRECTION

Zajęcia warsztatowe. Pierwsze koncepcje wizualne szkicujesz odręcznie. Następnie przystępujesz do realizacji komputerowej zaakceptowanych projektów.

WPROWADZENIE DO TYPOGRAFII

Wybór odpowiedniej czcionki to ważna decyzja i każdy art director powinien zrozumieć, że będzie ona miała wpływ na styl i wymowę ogłoszenia. Na zajęciach poznasz czcionki i podstawy typografii.

OUTDOOR

Wielu uważa, że najczystszą formą reklamy jest bilboard. Nauczymy cię tworzenia koncepcji opierających się na jak najmniejszej ilości słów.

ACCOUNT PLANNING / STRATEGIC BRIEFS

Pracownicy działów kreacji powinni umieć zbierać potrzebne dla siebie informacje. Na zajęciach będziesz się uczył podstaw account planning, badań rynkowych oraz tego, jak pisać strategiczne briefy, które prowadzą do odpowiednich rozwiązań kreatywnych.

ALTERNATYWNE MEDIA

Żyjemy w czasach natłoku informacji, gdzie coraz trudniej jest złapać i utrzymać uwagę widza. Zapoznasz się więc z nietradycyjnymi mediami i technikami typu guerilla. Będziesz tworzył kampanie używając wszelkich niekonwencjonalnych rozwiązań medialnych.

SZTUKA PREZENTACJI

Jak łatwo jest pogrzebać genialny pomysł nieumiejętną prezentacją! Aby tego uniknąć, poznasz techniki prezentacyjne, nauczysz się pokonywać tremę, opanujesz podstawy improwizacji.

COPYWRITING DLA ART DIRECTORÓW

Poznasz podstawowe techniki pisania sloganów i tekstów reklamowych.

PORTFOLIO

Koncentrujesz się na technicznym przygotowaniu (wyprodukowaniu) swojego portfolio.

 

 

Szkoła Mistrzów Reklamy to specjalistyczna instytucja szkoląca do działów kreacji, obsługi klienta i strategii w agencjach reklamowych i eventowych. Szkolenia marketingowe są prowadzone wyłącznie przez praktyków agencyjnych z wieloletnim doświadczeniem, aktywnych zawodowo - stąd system szkoleń oparty na weekendowych zjazdach. Nasi studenci pracują na projektach od briefingu po końcową realizację, pod czujnym okiem wykładowców, którzy często stają się wkrótce szefami swoich byłych studentów. W ciągu kilku lat działalności nasi studenci znaleźli zatrudnienie w większości sieciowych agencji w Polsce zdobywając wiele nagród na krajowych i międzynarodowych festiwalach.
Szkoła Mistrzów Reklamy - szkolenia marketingowe SMR
email: kontakt@szkolamistrzowreklamy.pl | tel. 603 643 053
Produkcja Unigroup.pl