Kim możesz zostać

Kim możesz zostać

tu jesteś: Program / Kim możesz zostać / Kim możesz zostać

SMR to zrzeszona w IAA (International Advertising  Association) branżowa szkoła reklamy, działająca w Warszawie. W jej ramach prowadzone są kursy: copywriting / art direction,account management, strategia komunikacji marki, event management, social media oraz media planning.

 

C O P Y W R I T E R

 

Nie umiesz narysować nawet prostej kreski. W szkole największym koszmarem były dla ciebie zajęcia plastyczne. Jesteś za to mistrzem ironii. Szermierzem słów. Masz mnóstwo wariackich pomysłów. Uwielbiasz opowiadać, pisać długie maile, no i czytać, cały czas czytać.

Będziesz świetnym copywriterem!

Copywriter wymyśla koncepcje reklam, pisze scenariusze reklam telewizyjnych, radiowych, hasła reklamowe, teksty do reklam prasowych. Nadzoruje plan filmowy, reżyseruje reklamy radiowe. Współpracuje w tandemie z art directorem, swoim największym przyjacielem i największym wrogiem. Jest z nim związany bardziej niż z bratem, siostrą, mężem i żoną. Spędza z nim przeciętnie 10 godzin dziennie. Często i noce.

Aha, copywriter współpracuje też z reżyserami, operatorami, fotografami, kompozytorami, aktorami, modelkami – cały ten światek przewija się przez pokoje kreacji w zależności od potrzeb.

 

A R T  D I R E C T O R

Zdarza ci się napisać „curka” zamiast „córka”. Nauczyciel polskiego w pewnym momencie machnął na ciebie ręką. Jesteś chory, jak masz napisać kartkę do mamy. Ale za to umiesz zestawić kolory swoich ciuchów tak, że innych zatyka z zazdrości. Zwykły widoczek na zdjęciu, które zrobisz, przestaje być zwykłym widoczkiem. Dla zabawy wymyślasz nowe kroje liter. Masz mnóstwo szalonych pomysłów.

Będziesz świetnym art directorem!

Art director wymyśla koncepcje reklam, szkicuje wstępny projekt, realizuje go na komputerze. Potem nadzoruje jego drogę aż do pojawienia się w gazecie lub na billboardzie. Opiekuje się też pracą na planie filmowym, sesjami zdjęciowymi, współpracuje ze stylistami, fotografami, modelami, ilustratorami, montażystami, reżyserami. Pracuje w tandemie z copywriterem, swoim największym przyjacielem i największym wrogiem. Jest z nim związany bardziej niż z bratem, siostrą, mężem i żoną. Spędza z nim przeciętnie 10 godzin dziennie. Często i noce.

 

A C C O U N T   M A N A G E R

Raczej nie czujesz się twórcą. Pisanie idzie ci średnio, fanem zajęć plastycznych też nigdy nie byłeś. Jesteś za to bardzo komunikatywny. Łatwo nawiązujesz kontakty, ludzie cię po prostu lubią. Masz intuicję, instynkt, cierpliwość, przesz do celu jak taran, a oprócz tego jesteś poukładany.

Będziesz świetnym accountem!

Account pracuje w dziale obsługi klienta. Jedną nogą stoi w dziale kreacji, drugą w dziale strategii, trzecią w dziale marketingu klienta, a czwartą w umysłach konsumentów. Jest łącznikiem między klientem, a działem kreacji swojej agencji. To od niego zależy, czy „kreacja” dobrze zrozumie potrzeby klienta. To on musi tchnąć życie w bezduszne fakty, to on musi zainspirować „kreację” do tego, by powstała niezwykła reklama. Account nadzoruje budżet klienta, chodzi na mnóstwo spotkań i lunchów, pisze briefy, uczestniczy w planach filmowych, sesjach zdjęciowych i razem z kolegami z kreacji prowadzi projekt od briefu aż do realizacji.

 

E V E N T   M A N A G E R

Nie możesz się zdecydować: jesteś troszkę strategiem, trochę producentem, a w dodatku masz mnóstwo niezwykłych pomysłówA poza tym, tak jak account, łatwo nawiązujesz kontakty, masz intuicję, instynkt, cierpliwość, przesz do celu jak taran, no i jesteś poukładany. Już od czasów szkolnych twoi znajomi wiedzą, że jak impreza ma być naprawdę dobra, to możesz ją zorganizować tylko ty!

Będziesz świetnym event managerem!

Event Manager planuje i kontroluje przebieg wydarzenia lub imprezy. Często jego rola zaczyna się wcześniej, od budowy marki i strategii jej  komunikacji. Jest ekspertem od strony kreatywnej, technicznej i logistycznej. W zakres jego działań wchodzi zaprojektowanie wydarzenia, napisanie jego scenariusza,  skosztorysowanie go, produkcja, nadzór jego przebiegu. Jest to zawód wymagający wielu umiejętności. 

 

S T R A T E G

Nic nie robisz na chybcika, nie uznajesz działań spontanicznych. Niedzielny obiad planujesz już we wtorek. Analizujesz swoje błędy i wyciągasz wnioski na przyszłość. Starasz się zrozumieć sposób myślenia swoich znajomych. Dociekanie dlaczego postępują tak, a nie inaczej, wchodzenie w ich skórę,sprawia ci najwyższą przyjemność.

Będziesz świetnym strategiem!

Strateg uczestniczy w badaniach rynku, poznaje prawidłowości zachowania konsumentów. Jest szczególnie wyczulony na trendy i umie dostosować je do swoich projektów. Potrafi zdefiniować najgłębsze ludzkie potrzeby. To on decyduje co polubią tłumy i którym kierunku będzie się rozwijać dana marka. 

 

M E D I A  P L A N N E R 


Tyle samo czasu zajmuje ci odpowiedź na pytanie ile to jest siedem procent z siedmiu, co wymienienie najważniejszych filmów Almodovara. Masz humanistyczne zainteresowania, ale przyjemność odnajdujesz również w rozwiązywaniu matematycznych łamigłówek. Inspiruje cię poznawanie nowych ludzi na koncercie ale potrafisz także wyciągnąć ciekawe wnioski z Rocznika Statystycznego.  

Będziesz świetnym mediowcem!


Media Planner-Buyer pracuje w Domu Mediowym. Doradza klientom / markom jakie kanały komunikacji wybrać i jak ich używać, aby wywierać w umysłach konsumentów zamierzony efekt. W obszarze planowania komunikacji mediowej współpracuje z działami marketingu klientów, instytutami badawczymi i działami handlowymi mediów. Na co dzień ściśle współpracuje ze stacjami telewizyjnymi, radiowymi, wydawcami prasy, portalami i firmami internetowymi, brokerami kinowymi, etc.  Występuje w imieniu klienta i zarządza budżetami skierowanymi na komunikację w mediach, musi więc być doskonałym negocjatorem.

Szkoła Mistrzów Reklamy to specjalistyczna instytucja szkoląca do działów kreacji, obsługi klienta i strategii w agencjach reklamowych i eventowych. Szkolenia marketingowe są prowadzone wyłącznie przez praktyków agencyjnych z wieloletnim doświadczeniem, aktywnych zawodowo - stąd system szkoleń oparty na weekendowych zjazdach. Nasi studenci pracują na projektach od briefingu po końcową realizację, pod czujnym okiem wykładowców, którzy często stają się wkrótce szefami swoich byłych studentów. W ciągu kilku lat działalności nasi studenci znaleźli zatrudnienie w większości sieciowych agencji w Polsce zdobywając wiele nagród na krajowych i międzynarodowych festiwalach.
Szkoła Mistrzów Reklamy - szkolenia marketingowe SMR
email: kontakt@szkolamistrzowreklamy.pl | tel. 603 643 053
Produkcja Unigroup.pl